Πέμπτη 11 Μαρτίου 2010

HDTV: Γρήγορη εξάπλωση στην ευρωπαϊκή αγορά

Ταχύτατη ανάπτυξη τόσο σε επίπεδο διείσδυσης, όσο και σε επίπεδο παροχής υπηρεσίας από τις τηλεοπτικές επιχειρήσεις παρουσιάζει στο τρέχον έτος η HDTV (High Definition TV), με την οποία είναι συμβατό το μοντέλο εκπομπών της επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης που έχουν επιλέξει στη χώρα μας οι ιδιωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις και βάσει της μέχρι τώρα αύξησης των μεγεθών που αφορούν το HD, αναμένεται ότι τα έσοδα του τομέα θα κινηθούν περί τα 2,2 δισ. δολάρια το 2012, έτος σταθμό, αφού τότε εκτιμάται ότι το μεγαλύτερο μέρος των χωρών της Ε.Ε., θα περάσει αποκλειστικά σε μοντέλο ψηφιακών εκπομπών.
Η ανάπτυξη στην τηλέοραση
Σύμφωνα με στοιχεία των Eutelsat, Screendigest και Lyngsat, στην Ευρώπη τα νοικοκυριά που έχουν εφοδιαστεί με συσκευές HD, έχουν φτάσει στα 95 εκατομμύρια και μέσα στο 2010 εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν τα 122 εκατομμύρια (στη Δυτική, Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη).
Ήδη στη Γηραιά Ήπειρο, πρόσβαση σε υπηρεσίες υψηλής ευκρίνειας έχουν περίπου 10 εκατομμύρια νοικοκυριά, αριθμός ο οποίος το 2010 αναμένεται να διπλασιαστεί, ξεπερνώντας τα 18 εκατομμύρια.
Βασικό όχημα για τη διείσδυση της τηλεόρασης υψηλής ευκρίνειας στα νοικοκυριά, παραμένει η δορυφορική τηλεόραση, ακολουθούμενη από την καλωδιακή τηλεόραση, την επίγεια ψηφιακή και την IPTV.
Σύμφωνα με στοιχεία της Eutelsat (βάσει ερευνών των εταιρειών Gfk, TNS και CSA) και στα επόμενα χρόνια και ειδικότερα μέχρι την ημερομηνία που έχει θέσει η Ε.Ε. για την πλήρη μετάβαση στις επίγειες ψηφιακές τηλεοπτικές εκπομπές (2012), εκτιμάται ότι η αναλογία ως προς την παροχή υπηρεσιών υψηλής ευκρίνειας από τις διαφορετικές πηγές τηλεοπτικών υπηρεσιών, θα παραμείνει ίδια, με τη δορυφορική τηλεόραση να κατέχει τη μερίδα του λέοντος.
Στο ίδιο διάστημα ωστόσο αναμένεται να υπάρξει διπλασιασμός στους παρόχους HD υπηρεσιών σε όλες τις διαφορετικές μορφές παροχής τηλεόρασης.
Το HD σε κάθε μέσο
Συμφωνα με μελέτες της εταιρείας Akamai σε συνεργασία με την καναδική τηλεόραση, η τεχνολογία HD, αυξάνει δραματικά το χρόνο τηλεθέασης κάνοντας του τηλεθεατές να ξοδεύουν αρκετά περισσότερη ώρα μπροστά από τις οθόνες τους -έως και 50%-, πράγμα που με τη σειρά του συμβάλλει στη σημαντική αύξηση των εσόδων από κάθε τηλεοπτική δραστηριότητα.
Ανάλογα αποτελέσματα επιτυγχάνονται και από την προβολή υψηλής ευκρίνειας τηλεοπτικού περιεχομένου και μέσω διαδικτύου, πράγμα που ωθεί τις μεγάλες εταιρείες του χώρου (Apple και Microsoft και να επενδύουν σημαντικά κεφάλαια προς την κατεύθυνση αυτή.
Στην Ελλάδα
Στη χώρα μας η επιλογή του mpeg4, ως μοντέλο συμπίεσης του ψηφιακού τηλεοπτικού σήματος, από την πλευρά των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών -απόφαση την οποία βέβαια ακόμα δεν έχει υποστηρίξει η δημόσια τηλεόραση- υπόσχεται να «ανοίξει την πόρτα» του τηλεοπτικού περιεχομένου υψηλής ευκρίνειας, στο μεγαλύτερο μέρος των τηλεθεατών.
Πάντως κάτι τέτοιο δεν θα πρέπει να αναμένεται πριν το 2015, αφού θα πρέπει πρώτα να αποδοθούν άδειες λειτουργίας στους ψηφιακούς τηλεοπτικούς σταθμούς, προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργίας της αγοράς και κατ' επέκταση η βιωσιμότητα της σχετικής επένδυσης από την πλευρά των καναλιών.
Την ίδια ώρα πάντως, στο παιχνίδι της παροχής HD περιεχομένου, παίζει και η συνδρομητική τηλεόραση, τόσο η δορυφορική όσο και η δικτυακή. Υπενθυμίζεται ότι η δορυφορική πλατφόρμα που ετοίμαζε ο ΟΤΕ [OTEr.AT] Σχετικά άρθρα μέσω του HellasSat, θα παρείχε εξ ολοκλήρου περιεχόμενο HD αφού είχαν κλειστεί και οι σχετικές συμφωνίες με δίκτυα του εξωτερικού.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δεκτά ΟΛΑ τα σχόλια αρκεί να μην είναι υβριστικά και διαφημιστικά.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...